Intimní magie/ 2004-2014 | <<< |
![]() |
Instalace v Trafačce, Praha, 2014 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vývoj / 2004 |
Letos je to deset let, co jsem v jakémsi dětském zaujetí vytvořila figurku z rohlíkové střídy a kostřičky z bambusových tyček a vybavila ji svými vlasy. Dala ji do skleničky, kam jsem ji pak uzavřela s moučnými červy, kteří měli figurku pojídat a já měla celý proces fotit. Mělo jít o lehce dekadentní alegorii koloběhu života, zřejmě i symbolického vyjádření jisté bezvýchodnosti, nemožnosti utéct před tím, „co mě žere“. Proces rozpadu figurky trval asi pět měsíců. Z červů se pomalu líhli brouci, začali se vzájemně požírat, protože v uzavřeném mikrosvětě zavařovací sklenice nebylo kromě ztvrdlého rohlíkového těsta, co jíst. Brouci nakladli vajíčka a vznikla nová generace červů. Šamanské kultury jsou založené na propracovaných systémech magických rituálů. Víra v používání osobních věcí za účelem ovlivňování reality je základem i jejich léčebných metod. Výzkumné experimenty s lidskou DNA na poli moderní fyziky tyto skutečnosti jen potvrzují. Je-li tomu tak, vytvořila jsem na sebe před deseti lety woodoo, jakkoli se mi tomu nechce věřit. Otázka víry vzhledem k faktu, že jsem deset let nemocná, stejně není na místě. Nyní jsem se rozhodla použít své vlasy již záměrně a pro průběh mého uzdravení v naprosto pozitivním kontextu. Začala jsem svými vlasy vyšívat pojmy, které bych chtěla ve svém životě naplnit, vlastnosti, které bych chtěla rozvíjet a nepociťovat jejich deficit. Kapesníky jsem pověsila na provázek po vzoru tibetských modlitebních praporků, které rozpohybovány větrem mají přinášet plnění přání, jež jsou na nich vyobrazena. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Štětce / 2014 | Krev, pot a slzy / 2014 | Letadlo / 2014 | |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Hnízdo / 2014 | Parník / 2014 | Splynutí / 2014 |
Sympatetická magie je druh magie založený na víře, že věci na sebe mohou působit na základě principu nápodoby. Osobní věci mají imitovat v malém to, co se má odehrát ve skutečnosti. Padání vlasů, zákaz cestování letadlem, omezená možnost mít děti jsou jedny z mantinelů daných nemocí, které formovaly můj život. Část fotografií zachycuje malířské propriety. Barvy tvoří zkumavky krve, slz a potu. Štětci z vlasů jsem si pomalovala tělo a obtiskla je po částech na bílé čtverce kapesníků. Vznikla tak zpráva o mém osobním martyriu. Obtisk zkrvaveného těla do tkaniny nutně odkazuje k inspiraci Turínským plátnem. Jakási paralela s Ježíšovým příběhem zde skutečně je. A to v touze po „sejmutí kříže“ a nutný počátek nové etapy. Forma kříže je pro mne tedy symbolickým vyjádřením tohoto přání. Druhou část fotografií tvoří samotné instalace, které symbolizují má prozatím nerealizovaná přání. Hnízdo z vlasů znázorňuje mateřství. Parníček, nebo letadlo možnost cestování na velké vzdálenosti. Splynutí jednotu v partnerském vztahu.
|
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
||||