předvolební kampaň | <<< |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
||||
Art Wall / Vox populi/Tento projekt byl zamýšlen pro výstavní plochy ve veřejném prostoru galerie Art Wall na nábřeží kpt. Jaroše v Praze, která byla v roce 2009 zrušena/ viz info zde. „Politika je nejlépe placená prostitutská práce.“ Bashir Goth, blogger listu Washington Post, 26. 1. 2007. A mají společného nejenom toto, pane ministře, nejenom toto. Prostitutka, kurva, děvka, prodejná žena: už jenom přízvisko hovořící o „nejstarším povolání“ je důkazem fascinace, kterou v nás sexuální pracovnice vyvolávají. Mýtus prostitutky přináší svědectví o morálním úpadku, násilí pasáků, nesvobodě v nakládání s vlastním tělem, ztrátě intimity i fyzické nečistotě zapadlých a málo osvětlených uliček, ale na druhou stranu také o neovladatelnosti, svobodě v nakládání s vlastním tělem, sexuálních dovednostech a neschopnosti mužů ženu zkrotit. Podobně jako prostitutky i politici flirtují se svými voliči – slovně, tělesně, v anonymním potřásání rukou a objímání během předvolebních kampaní i za medializovaných návštěv stachanovských pracovišť. Politici nasazují širokou škálu prostředků, aby dosáhli svého cíle. Své „zákazníky“ loví veřejně v předvolebních kampaních a slibují hory doly, jen aby si „koupili“ právě je a zajistili si po čtyři roky dobře placenou práci. Sliby formulují stručně a srozumitelně tak, aby pravděpodobnost, že byť jen letmým pohledem zaujmou, byla co největší a zároveň v kostce shrnovala jejich volební program. Snaha zalíbit se a prodat se, naslibovat a utržit. První nabízí iluzi lásky, druzí iluzi pomoci. Vybrala jsem volební hesla některých politických stran nebo jejich konkrétních představitelů, kterými v minulosti reprezentovali své politické postoje či cíle a namísto uhlazeným tvářím a nažehleným oblekům jsem volební hesla vložila do úst prostitutek. |